BNR Nieuwsradio heeft sinds maandag geen reclameblokken meer om kwart over en kwart voor het hele uur. De reclameblokken zijn nu, net als bij de andere landelijke stations, geclusterd rondom het nieuws op het hele en halve uur. Met deze wijziging hoopt BNR de luistertijd te verlengen.
“We hebben gemerkt dat het voor de luisteraar waarschijnlijk minder lekker luisteren is, omdat je die onderbreking hebt op de kwartieren”, legt technicus en vormgever André Dortmont uit in de podcast BNR Newsroom. “Toen hebben we gezegd: daar moeten we iets aan gaan doen.”
Naast het verdwijnen van de reclameblokken om kwart over en kwart voor het hele uur heeft BNR sinds maandag ook een nieuwe audiovormgeving en een nieuwe stationvoice. [Radiowereld.NL]
Gerelateerde berichten
Nederlandse journalist opgepakt in Caïro
9 april 2013
Annette van Trigt volgt Kees Toering op bij NL-Awards
10 november 2016
Headlines uit de krant: woensdag 20 december
20 december 2006
Nieuwe naam voor Business Nieuws Radio
6 februari 2004
Jeroen Smit neemt presentatie Hans Sibbel over bij Vara
11 december 2013