Radio 10 grootste stijger in radiomarkt

Radio 10 sluit 2019 af als tweede radiozender van Nederland met een marktaandeel van 11,1%. Dankzij de Top 4000 scoort het radiostation een record marktaandeel in de doelgroep 10+ (nov-dec’19). In de kerndoelgroep 30 tot 59 jaar heeft de zender een marktaandeel van 13,9%.

Radio 10 grootste stijger in radiomarkt In 10+, 20-49 jaar én 30-59 jaar is Radio 10 voor het tweede jaar op rij de grootste groeier in de radiomarkt.

Daarnaast is Radio 10 voor het eerst sinds 2001 de populairste commerciële radiozender van Nederland.

Radio 10 bereikte deze meetperiode ruim 2,3 miljoen luisteraars en dat is het hoogste bereik in 20 jaar tijd.

Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van NLO/GfK.

Roland Snoeijer, Radio Director Radio 10: “Onze missie is zoveel mogelijk luisteraars blij maken met onze programma’s. Dat is in heel 2019 goed gelukt en zeker in december met de Top 4000. We zijn ongelooflijk trots dat nog nooit zoveel mensen hebben geluisterd naar de Top 4000.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten