Busje komt en gaat

Bus van SBS onder grote belangstelling vertrokken. De eerste uitzending van het SBS6-programma De Bus heeft 875.000 kijkers getrokken. In de realitysoap, die wel wordt vergeleken met de publiekstrekker Big Brother, worden elf reisgenoten in een door Nederland rijdende bus 24 uur per dag door camera’s gevolgd. Ook de bijbehorende internetsite (www.debusop6.nl) kreeg veel bezoek. Volgens het bureau Intomart werd de website zondag in 90 minuten een miljoen keer aangeklikt.

Het openingsprogramma had een kijkdichtheid van 6,2 procent en behaalde een marktaandeel van 15 procent. Ter vergelijking, naar de eerste aflevering van Big Brother op 16 september vorig jaar keken ruim 1,1 miljoen mensen. Dat leverde een marktaandeel van 28 procent op.

SBS6 grijpt naast domein
SBS6 zal het moeten doen met www.debusopzes.nl als het adres waar nieuws is te vinden over het tv-programma De Bus. Het domein www.debus.nl is namelijk in handen van de Brabantse Uitkeringsgerechtigde Samen (BUS).

Net Magazine meldde vrijdag dat de uitkeringstrekkers niet van plan zijn hun domein aan SBS6 te verkopen. Er zou wel een gesprek zijn geweest met de commerciële zender, maar dat was volgens een secretaris van de Brabantse organisatie `tijdsverspilling`.

SBS6 zou zogenaamd over weing financiële middelen beschikken en kon dus geen hoog bedrag bieden. Als alternatief werd aangeboden om een pagina over het tv-programma voor de pagina van de BUS te zetten, waarop bezoekers konden kiezen naar welke site ze wilden. Maar ook daar waren de uitkerings gerechtigden niet van gecharmeerd. Een grappig detail is verder dat ook de BUS met een bus gaat toeren.

Gerelateerde berichten