StuBru start volgende week met najaarsprogrammering

De Vlaamse alternatieve publieke zender StuBru (Studio Brussel) start volgende week met de najaarsprogrammering. De grootste wijziging werd eerder al bekendgemaakt: Vanaf maandag (30 augustus) is er een nieuwe programmering te horen.

StuBru start volgende week met najaarsprogrammering Fien Germijns neemt in de ochtend het stokje over van Michèle Cuvelier, die 2,5 jaar lang haar wekker vroeg moest zetten.

Elke werkdag tussen 6 en 9 uur zorgt Germijns ervoor dat de ochtend iets minder ‘suckt’ met goede muziek en relevante informatie.

Cuvelier blijft overigens gewoon bij StuBru. Zij gaat het nieuwe programma “De Fanclub” presenteren van maandag tot en met donderdag tussen 18 en 19 uur presenteren. Hierin probeert Cuvelier de luisteraars verliefd laten worden op een artiest, een album, een nummer of een genre. Of de luisteraar nog verliefder te maken dan hij/zij al was.

De Tijdloze
Ook de lunch op StuBru krijgt een nieuwe invulling met ‘De Tijdloze’. Roos van Acker, die momenteel tijdelijk in de ochtend te horen is, gaat elke werkdag tussen 12 en 13 uur samen met de luisteraars op zoek naar twaalf tijdloze nummers in één thema. Van de twaalf meest tijdloze gitaarintro’s tot de meest tijdloze breakup songs aller tijden.

De rest van de programmering van StuBru is grotendeels overeind gebleven met Joris Brys en Kirsten Lemaire tijdens de werkdag en Eva de Roo, die woensdag bekendmaakte in verwachting te zijn van haar tweede kindje, en Thibault Christiaensen tijdens de middagspits.

Missed You Stranger
Deze week is StuBru ook begonnen met een nieuwe reclamecampagne. Centraal staat de herwonnen vrijheid vanwege het opheffen van de coronabeperkingen. Onder het mom van ‘Missed You Stranger.’ wordt letterlijk ingezoomd op genânte of benarde situaties tijdens feesten en festivals. In totaal zijn er drie spotjes geproduceerd voor tv, bioscoop en social media.

Voor StuBru wordt het de komende maanden de grote vraag of het station de dalende luistercijfers een halt weet toe te roepen. Uit de vorige week verschenen luistercijfers bleek het marktaandeel stevig gedaald te zijn. [RadioWereld.NL]

Gerelateerde berichten