TROS bang voor eliminatie merknaam

TROS-voorzitter Karel van Doodewaerd vreest voor de toekomst voor zijn omroepvereniging. In een toespraak die de TROS-praeses onlangs voor jonge mensen in de media & adverteerdersbranche hield, hekelde Van Doodewaerd de situatie waarin de TROS is beland.

Van Doodewaerd stelt niet te zijn ingehuurd voor het scenario waarin het ‘TROS-merk langzaam geëlimineerd lijkt te worden’. De netprofilering, marktaandeel-doelstellingen en uitspraken van staatssecretaris Rick van der Ploeg (Cultuur en media) zijn volgens de TROS-voorzitter een opbouw naar een ‘Nederlandse BBC’ De TROS zal zich duidelijker in programma’s proberen te profileren door het TROS-logo in allerlei onderdelen te laten terugkeren (TROS-kladblokjes, TROS-bekers, etc) en continu TROS-logos in beeld.

De TROS is ook voornemens nieuwe ‘cyberleden’ te werven die een nieuwe (jonge) aanwas van leden zal moeten betekenen. De TROS verwacht dit te bereiken door zich op Internet meer op jongeren te profileren. (Broadcast)

Gerelateerde berichten