SBS maakt cijfers bekend

SBS Broadcasting B.V. (SBS 6, NET 5 en Veronica) heeft de maand juli afgesloten met een totaal marktaandeel van 26,3%. Net als eerdere maanden is dit alweer een stijging in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar.

Juli 2003 werd afgesloten met een totaal behaald marktaandeel van 26,2% in de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20 – 49 jaar. Met name de zenders NET 5 en Veronica waren verantwoordelijk voor de stijging van het marktaandeel.

SBS6 scoort momenteel erg goed met de Formule 1. Op de drie racezondagen in juli stemden op het hoogtepunt van de race gemiddeld meer dan een miljoen mensen af op de zender. Opvallend zijn de cijfers voor de actualiteitenblokken in de voor en late avond. ‘Actienieuws’, dat elke werkdag om 19.15 uur wordt uitgezonden, en aansluitend ‘Shownieuws’ scoorden met respectievelijk 14,4% en 12,4% het hoogste marktaandeel ooit in de doelgroep 20 – 49 jaar. ‘Hart van Nederland’ (gemeten 6+ incl. gasten) en de late editie van ‘Shownieuws’ trokken in de maand juli dagelijks gemiddeld respectievelijk 1,3 miljoen en 1,1 miljoen kijkers.

Met een behaald marktaandeel van 7,4% (juli 2003: 6,7 %) in de doelgroep 20 – 49 jaar heeft NET 5 een zeer goede maand achter de rug. In de doelgroep vrouwen 20 – 34 jaar behaalde de zender in de maand juli een marktaandeel van 11,1 %. In de doelgroep mannen 20 – 34 jaar scoorde Veronica een marktaandeel van 8,8%. [Radiowereld.NL]