Met een nieuw format, een iets aangepaste naam en een nieuwe huisstijl is vanochtend het vernieuwde Krone Hit Radio van start gegaan. Vanaf nu gaat het station verder als Krone Hit. Met het Hot-AC format richt het station zich nu voornamelijk op de doelgroep die tussen Energy en Ö3 inzit.
De kerngroep vormt de jonge vrouw van rond de dertig. De naam van het station is verandert om zich te onderscheiden van “Hitradio” Ö3. Het station hoopt hiermee ook haar marktpositie flink te verstevigen.
Onlangs was het overigens tien jaar geleden dat het eerste commerciële radiostation in Oostenrijk de lucht in.
De publieke zender Ö3 sprong hier vliegensvlug op in door het station binnen enkele maanden om te bouwen naar Hitradio Ö3. Hierdoor werd voorkomen dat de commerciële stations enigszins een voet aan de grond kregen. Het marktaandeel van de commerciële stations is nog altijd erg laag ten opzichte van de publieke.
Speciaal voor de relaunch heeft Krone Hit een nieuw akoestisch jinglepakket in Hot-AC stijl laten maken in Londen. Het Weense bedrijf DMC is ingeschakeld om de nieuwe huisstijl en internetsite te ontwikkelen. Aanvankelijk was het de bedoeling dat de relaunch van Krone Hit al begin deze maand plaats zou hebben gevonden, maar omdat nog niet alles klaar was werd is dit een paar weekjes opgeschoven. In mei start het station een grootscheepse reclamecampagne. [R.S.]