Muziekzender The Box gaat ‘de Nederlandse cultuur in zijn volle breedte weerspiegelen’. Volgens Dan Ligtvoet, managing director MTV Networks Benelux gaat de zender zich richten op jonge vrouwen en het muziekbeleid wordt ‘urban’.
‘Er komen heel gewaagde programma’s op dat nieuwe kanaal’, voorspelt Ligtvoet. ‘Het wordt een zender die de Nederlandse cultuur in zijn volle breedte gaat weerspiegelen. De integratie vindt momenteel juist bij jonge mensen plaats. Dat moet je oppakken en weerspiegelen in de media.’
MTV Networks nam juni vorig jaar The Box over van het Duitse Viva Media AG. Omdat die overname van The Box officieel nog afhangt van het toekennen van bestuurlijke bevoegdheid aan MTV, kan Ligtvoet nog niet in detail treden over de formatwijziging. Wel is bekend dat de clipzender urban in de breedste zin gaat laten zien, dus inclusief Marokkaanse en Turkse hiphop. Ligtvoet noemt het een tv-versie van het populaire radiostation FunX. [Adformatie/Radio.NL]