Het C.v.d.M heeft beleidsregels opgesteld die het mogelijk maken een commercieel programma dezelfde titel te geven als bijvoorbeeld een tijdschrift. Tot op heden was deze zogeheten titelsponsoring in strijd met het sluikreclameverbod. Op grond van de nieuwe beleidsregels kan onder voorwaarden ontheffing worden verleend van dit verbod.
De naam en het logo van een tijdschrift of ander product mogen worden gebruikt in de titel en leader van het programma, maar er mogen geen producten of diensten van de sponsor getoond worden in het programma. Ook moet de omroep aantonen dat er op basis van een programmastatuut wordt gewerkt waarbij de scheiding tussen redactie en commercie gewaarborgd blijft.
Door aanpassing van de beleidsregels wordt volgens voorzitter Inge Brakman meer ruimte gegeven aan crossmediale toepassingen en wordt bijgedragen aan een meer gelijkwaardige marktpositie van de Nederlandse zenders ten opzichte van het onder Luxemburgse licentie opererende RTL. De nieuwe regels worden, voor ze worden vastgesteld, ter consultatie aan de omroepen voorgelegd. [CvdM/Radio.NL]