RTL Nederland bleef in de maand maart met 28.9% het hoogste zenderaandeel behouden in de doelgroep boodschappers 20-49 jaar. RTL wordt gevolgd door de Publieken met 26.0% en de SBS Groep met 25.4%. RTL 4 haalde in maart in de doelgroep boodschappers 20-49 jaar een zenderaandeel van 14.5%, gevolgd door Ned 1 met 12.5% en SBS6 met 12.2%.
RTL 5 handhaaft met 11.1% haar positie als tweede zender in de doelgroep 20-34 jaar in de maand maart. De hoogst scorende programma’s waren ‘Mijn Tent Is Top’, de nieuwe reeks van ‘ModelMasters: Holland’s Next Top Model’, ‘America’s Next Top Model’, ‘CSI Miami’ en ‘Crime Scene Investigation’. De zender RTL 7 haalde bij de mannen 20-49 jaar een zenderaandeel van 6.5%, een jaar eerder was dat nog 5.0%. De sportzender van RTL profiteerde de afgelopen maand vooral van het Formule 1-seizoen. De race in Australië scoorde volgens RTL het hoogst bij de mannenzender. [Radiowereld.NL]