PCM en KPN richten joint venture op voor nieuwe krant DAG

KPN en PCM hebben hebben een joint venture opgericht die zich gaat bezighouden met de ontwikkeling en exploitatie van DAG, een nieuwe krant in papieren en digitale vorm. Beide partijen hebben een 50%-belang binnen het samenwerkingsverband. Dat hebben de twee bedrijven donderdag bekendgemaakt.

PCM wordt volledig verantwoordelijk voor de papieren krant van DAG. KPN en PCM zullen samen de digitale nieuwsvoorziening voor hun rekening nemen. Het nieuws komt niet als een verrassing. Vorige maand lekte al uit dat KPN en PCM plannen hadden om een nieuwe gratis krant lanceren met de titel ‘DAG’.

In het tweede kwartaal van 2007 zullen de gratis krant en de digitale versie, inclusief een televisiegids en uitgebreide audiovisuele content, via internet, narrowcasting en mobiel gelanceerd worden.

De doelgroep bestaat uit ‘de internetgeneratie tussen 20 en 40 jaar’, aldus Baptiest Coopmans, lid van de raad van bestuur van KPN. Volgens bestuursvoorzitter Ton aan de Stegge van uitgever PCM maakt deze generatie veel intensiever gebruik van verschillende media.

‘Ze checken bij het wakker worden hun mobiele telefoon, lezen de krant in de trein en op werk wordt de nieuwssite nog even bekeken. En dan is het pas negen uur. Wij gaan deze groep op de juiste momenten en plekken voorzien van het laatste nieuws en informatie’, aldus Aan de Stegge. [Novum/Radio.NL]