De tv-zender Tien/Talpa van mediamagnaat John de Mol heeft de maand mei afgesloten als vijfde zender van Nederland. In de (voor adverteerders) belangrijke doelgroep 20-49 rondde Tien de maand mei af met een marktaandeel van 7,7%. Dit betekent een groei van 33% ten opzichte van mei vorig jaar (5,8%).
In de doelgroep 6+ was Tien met een marktaandeel van 7,2% de vierde zender van Nederland. Programma’s die goed scoren zijn ‘De Gouden Kooi’ met gemiddeld een marktaandeel van 10,5% in de doelgroep 20-49 en ‘Deal or no Deal’ (8,5%). ‘Joling & Gordon over de vloer’ had in mei een gemiddeld marktaandeel van 16,3% (20-49) en Voetbalvrouwen had een aandeel van 14,5% (20-49). Miljoenenjacht behaalde 12,7% in de doelgroep 20-49 met wekelijks meer dan 1.000.000 kijkers (6+). [Radiowereld.NL]