Wild FM Hitradio op Noord-Hollandse UPC-kabel

De regionale commerciële hitzender Wild FM Hitradio wordt vanaf 2 juli doorgegeven in heel haar verzorgingsgebied op de UPC Kabel. Het station was tot op heden alleen nog te ontvangen in de Noord-Hollandse ether en met een kabelfrequentie in Haarlem, de 91.9 FM. Zoals verwacht is de zender blij met de toevoeging aan het analoge UPC-radiopakket in haar dekkingsgebied.

Directeur Dave Leusink: “Het is fantastisch dat we in heel ons dekkingsgebied op de UPC kabel worden doorgegeven en zo direct de beschikking hebben over 500.000 huishoudens! We blijken zelfs in recent onderzoek van een concullega erg goed beluisterd, maar het kan altijd beter en dan is kabeldekking natuurlijk de eerst volgende logische stap, te meer als je bedenkt dat luisteraars tussen de 20 en 34 jaar, onze belangrijkste doelgroep, op zichzelf gaan wonen en dan vaak thuis een radio hebben die op de kabel is aangesloten. Uit eerder onderzoek onder onze luisteraars bleek al dat de behoefte om Wild FM Hitradio op de kabel te kunnen beluisteren groot was, daarom is het echt super dat het al zo snel wordt gerealiseerd. En dan ook nog eens overal op één en dezelfde kabelfrequentie, de 91.9 FM.”

Digitaal
Het station wil zich na deze stap ook verder gaan toeleggen op digitale radio. “We zijn op dit moment bezig met onderzoek en analyses over digitale radio, waarop ik na verwachting ook over niet al te lange tijd nieuws kan melden. Het uitrollen van verschillende extra digitale kanalen ligt in de lijn der verwachting, op een manier waarop Wild FM Hitradio ook in korte tijd populair is geworden; vernieuwend en eigenwijs, met focus op de luisteraars. Met enkele grotere partijen, waaronder een uitgever, een telecommer en een marketingbureau waarmee wij samen creatief aan het sparren zijn over de nieuwe distributievormen, komen de meest spannende ideeën naar boven, je moet dan niet denken alleen aan traditionele broadcast, maar ook een combinatie daarvan met internet en mobiele telefonie, dit gaat naar onze verwachting in één smelten, wat uit eindelijk fantastisch is voor iedereen maar het meest nog voor de consument” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten