RTL Nederland heeft een succesvolle maand achter de rug. In de doelgroep 20 tot 49 jaar is het zenderaandeel van RTL opgelopen tot 33,0% en daarmee ook marktleider. De laatste keer dat RTL deze score haalde, was april 2005. De Publieke Omroep volgt in maart met 27.6% en de SBS Groep met 26.5%.
RTL 4 laat met een marktaandeel van 18,6% een groei zien ten opzichte van februari (16,3%) in de belangrijke doelgroep Boodschappers 20 tot 49 jaar. Het hoogste aandeel sinds mei 2005, toen de familiezender 18,7% haalde. Hiermee is de zender zes avonden per week marktleider.
RTL 5 komt in maart uit op een zenderaandeel van 10.2% in de eigen doelgroep van 20 tot 34 jaar. Dat is 15% hoger dan februari 2009 (8.9%) en ook hoger dan maart vorig jaar (9.9%). RTL 5 blijft hiermee Net 5 (7.8%) en Veronica (8.0%) ruim voor in de jongerendoelgroep.
RTL 7 komt in maart uit op een zenderaandeel van 5.9% in de doelgroep mannen 20 tot 49 jaar. RTL 8 behaalt een zenderaandeel van 3,3% in maart in de doelgroep vrouwen 20 tot 49 jaar. [Radiowereld.NL]