Nederland 1 op 23,3 procent week 18 [Update]

Nederland 1 had afgelopen week een marktaandeel van 23,3 procent in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder en was daarmee de best bekeken zender. RTL 4 was weer tweede met 15,9 procent en SBS 6 derde met 11,2 procent. De drie publieke zenders hadden gezamenlijk In het avondtijdvak een aandeel van 39,2 procent. RTL Nederland scoorde met vier zenders 28,0 procent en SBS Broadcasting 19,5 procent.

In de top 10 van staan alleen maar programma’s van Nederland 1. Het best bekeken programma was het 20.00 Uur Journaal van zondagavond met 2.909.000 kijkers. Tweede was het ‘Koninginnedag-drama in Apeldooorn’ met 2.452.000 kijkers. Naar de persconferentie omtrent de gebeurtenissen keken 2.437.000 mensen, zo meldt Stichting KijkOnderzoek.

De publieke omroepen behaalden in week 18 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 37.0%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 24.6% en de SBS zenders 16.1%. In week 18 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 186.4 minuten.

April
De publieke omroepen behaalden in april over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 34.1%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 25.7% en de SBS zenders 18.1%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 36.6%, de zenders van RTL Nederland 28.6% en de SBS zenders 21.3%. In april bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 174.8 minuten. In 2008 was dit in april 176.5 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 1.5% van de totale kijkdichtheid in de maand april. [Radio.NL/Adformatie]

Gerelateerde berichten