Nederland 1 op 18,5 procent in week 25

Nederland 1 was met een aandeel van 18,5 procent marktleider in week 25 in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder. RTL 4 had een marktaandeel van 15,8 procent en SBS 6 12,7 procent. De drie publieke zenders hadden een gezamenlijk aandeel van 32,6 procent. RTL Nederland scoorde 28,6 procent en SBS Broadcasting 22,5 procent.

Het best bekeken programma was het NOS Journaal van zondag met 1.712.000 kijkers, gevolgd door ‘Onverwacht bezoek’ met ruim 1,5 miljoen kijkers volgens Stichting KijkOnderzoek. 

De publieke omroepen behaalden in week 25 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 29.2%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 26.0% en de SBS zenders 19.1%. In week 25 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 159.2 minuten (resultaten uitzenddag). In week 24 was dit nog 162.2 minuten. [Radio.NL/Adformatie]

Gerelateerde berichten