Commerciële zenders op 41,6 procent

De commerciële zenders hebben in de eerste (halve) week van het nieuwe jaar opgeteld een marktaandeel van 41,6 procent behaald. De publieke zenders hadden gezamenlijk 34,7 procent.

De HMG-zenders hadden samen een aandeel van 26,5 procent. RTL4 (in 2003 weer marktleider) kwam op 17,5 procent, RTL5 had 4,7 en Yorin 4,3. De SBS-zenders waren samen goed voor 15,1 procent. SBS6 scoorde 8,9, Net5 3,7 en Veronica 2,5 procent.
Best bekeken programma was het Spijkers Jaaroverzicht (Ned. 3) op oudejaarsavond met 3,45 miljoen kijkers. Idols (RTL4) staat tweede met 2,4 miljoen, GTST (RTL4) van donderdag derde met 2,4 miljoen, Baantjer (RTL4) had 2,3 miljoen en het Half Acht Nieuws (eveneens RTL4) op nieuwjaarsdag 2,2 miljoen.[Adformatie/Radio.nl]