Het landelijke radiostation ‘Slam FM’ bereikt steeds meer jonge luisteraars. De luistercijfers van Intomart over februari/maart 2005 laten een forse stijging zien in de jongerendoelgroep. In de kerndoelgroep van jongeren tussen de 15 en 25 jaar stijgt het marktaandeel van 2,5 naar 3,6 %.
SLAM!FM directeur Michel de Winter: “We zijn heel blij om te zien dat onze strategie werkt. Sinds onze start op 1 februari 2005 vallen de oudere luisteraars af en komen er jongeren voor in de plaats. Slam FM is het enige radiostation van Nederland dat zich ook uitsluitend op jongeren richt. De gemiddelde leeftijd van onze luisteraar is 25 jaar.
In alle jonge doelgroepen stijgt ons marktaandeel substantieel en sneller dan wij hadden verwacht. In onze kerndoelgroep 15–25 jr. gaan wij nu al richting 4% marktaandeel. Slam FM neemt een unieke plek in binnen het radiolandschap. Daar waar de concurrenten, zoals Radio 538, zich meer en meer op een brede, mainstream en dus oudere doelgroep richten, blijft Slam FM met een specifiek format van dance- en urban-muziek trouw aan de jongeren”. [Radiowereld.NL]
Luistercijfers (bron:CLO/Intomart)
Doelgroep jan/feb feb/mrt
13-19 jaar. 2,2 3,4
14-18 jaar. 2,2 3,8
18-24 jaar. 3,1 3,7
20-34 jaar. 1,9 2,1
15-25 jaar. 2,5 3,6