VERONICA FM START ACTIE IN TOTALE UITZENDGEBIED.

Vanaf woensdag 1 december (vandaag) zet VERONICA FM, de Numer 1 Hitradio, een december offensief in onder de slogan “Knal ‘m op Veronica FM”. In de laatste maand van het jaar worden de 5 uitzendgebieden van VERONICA FM (Amsterdam, Zuid-Holland, Midden-Nederland, Zuid-Limburg en Midden-Zeeland) aangekleed met een sensationele billboardcampagne. Daarnaast zal in dezelfde stijl een spot te zien zijn bij VERONICA, RTL. 4 en RTL. 5, wordt er een groot aantal advertenties in de landelijke tijdschriften geplaatst en zijn een aanzet tot een nieuwe look waarmee het populaire radiostation het volgende millennium daverend ingaat. De campagne is aangepast voor elk uitzendgebied om zo de verschillende etherfrequenties nog eens extra onder de aandacht te brengen tijdens de donkere dagen voor Kerst.

Steeds meer jonge luisteraars stemmen af op VERONICA FM. Het marktaandeel op landelijke schaal is de afgelopen tijd dan ook gestegen tot een kleine 5%. Het merendeel van de 2 miljoen luisteraars die deze winter wekelijks afstemt op VERONICA FM is jonger dan 35 jaar. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar heeft VERONICA FM dit najaar een stijging doorgemaakt van bijna 1% onder 13+ luisteraars. In de doelgroep 13-19 is het marktaandeel zelfs met ruim 4% gestegen. In de categorie 20-34 is ook een lichte stijging te bespeuren, ongeveer 2%. Een indrukwekkende prestatie ondanks dat VERONICA FM nog geen landelijke FM-dekking heeft. De Nummer 1 Hitradio is echter wel overal in Nederland te ontvangen via de kabel. VERONICA FM is te ontvangen in Amsterdam op 103,6 MHz, Zuid-Holland 103,8 MHz, Midden-Nederland 88,1 MHz, Zuid-Limburg 93,4 MHz en Midden-Zeeland op 93,0 MHz. (Veronica Persdienst / Bernie Hoevenaars)