De commerciële omroepen hadden afgelopen week de helft van de kijkersmarkt in handen. Met een gemiddeld marktaandeel van 50 procent scoorden de commerciëlen 5,6 procent beter dan in week 47.
De groei ging uiteraard ten koste van de publieke omroepen die niet verder kwamen dan een gezamenlijk aandeel van 35 procent. RTL4 behaalde 17 procent, RTL5 4 procent en Veronica 10 procent.
SBS6 en Net5 behaalden respectievelijk 11 en 6 procent. Toekomstige SBS-zender Fox kwam wederom niet verder dan 2 procent.
Het best bekeken programma kwam wel bij de publieke omroepen vandaan. Het Journaal van 20.00 uur van afgelopen zondag trok ruim 2,7 miljoen kijkers, gevolgd door de 19.00 uur-uitzending van Studio Sport. Daarna komt Baantjer (RTL4). (Adfomatie)
Gerelateerde berichten
Presentator en filmkenner pur sang, René Mioc…
30 september 1998
Overname oorzaak verdwijnen Classic FM van DAB+
2 november 2017
Adam Curry naar Yorin FM is 1 April-grap
21 maart 2005
RadioDay in Museum RockArt op zaterdag 14 november
8 september 2015
Johnny de Mol van SBS naar RTL
28 juni 2013