De commercial Olli is donderdagavond onderscheiden met een Gouden Loeki. Het spotje van verzekeraar ASR, waarin oud-profvoetballer Giovanni van Bronckhorst wordt herenigd met zijn speelgoedolifant Olli, werd door het Nederlandse publiek bestempeld tot beste tv-reclame van het jaar.
Afgelopen maandag werd de Loden Leeuw uitgereikt, de prijs van consumentenprogramma Radar voor de irritantste reclame. Maarten van der Weijden werd uitgeroepen tot meest op de zenuwen werkende BN’er door zijn rol in een commercial voor zorgverzekeraar Menzis.
Overige genomineerden
– Volkswagen ‘Das Hund’ DDB
– Gamma ‘Baby’ TBWANeboko
– Campina ‘Judo meisje’ TBWANeboko
– Toyota ‘Opa en oma’ Launched Amsterdam
De eerdere Ster Gouden Loeki winnaars waren achtereenvolgens: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010) en T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011). In 2012 was ‘Lekker lang bellen’ van Telfort de grote winnaar. [Radio.NL/Novum]