Het belbedrijf Tele2 kampt met een hardnekkige storing. Klanten die via het bedrijf willen bellen blijken regelmatig óf geen verbinding te kunnen krijgen, óf in een gesprek van een andere Tele2-klant te vallen. Daardoor kunnen in sommige regio’s gesprekken worden afgeluisterd.
Volgens een woordvoerder van Tele2 trad de storing begin vorige week al op. “Toen kwamen althans de eerste klachten bij ons binnen.” Zijn bedrijf hoopte aanvankelijk begin deze week het euvel te hebben verholpen.
Dat bleek misgegokt: Tele2 denkt nu dat de klanten eind deze week ongestoord en zonder afgeluisterd te worden kunnen bellen. “We doen er alles aan om het euvel op te sporen en te verhelpen. Ook wat ons betreft is de storing ontoelaatbaar”, aldus Tele2.
Tot nu toe heeft het bedrijf zijn klanten niet geïnformeerd over de storing. Pas als men gaat klagen bij de afdeling klantenservice krijgt men te horen dat er inderdaad meegeluisterd kan worden bij een ander gesprek, maar dat het bedrijf er alles aan doet om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Klanten die met dat antwoord niet tevreden zijn, wordt soms aangeraden om maar weer via KPN te bellen.
“Maar we hebben juist voor een bedrijf als Tele2 gekozen om goedkoper te kunnen bellen dan bij KPN”, zegt Ida van Rijswijk, een van de vele gedupeerden uit de regio Zwolle.
Tele2 is een van de grootste belbedrijven in ons land die via het zogenaamde preselect-systeem zijn klanten in staat stelt relatief goedkoop te bellen.
Daarvoor heeft het bedrijf tegen een flinke korting massaal belminuten bij de grote telecomconcerns ingekocht. Een deel van die korting sluist Tele2 weer aan zijn klanten door als zij via haar eigen nummer (de preselect) bellen. (Telegraaf)