Hornbach en Peugeot finalisten RAB Radio Advertising Awards

De radiocommercials van Hornbach en Peugeot zijn door het Nederlands publiek verkozen tot de favoriete radiocommercials in het derde kwartaal van 2017. Hiermee zijn zij genomineerd voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. De finale is in juni 2018.

Hornbach en Peugeot finalisten RAB Radio Advertising AwardsHornbach
Hornbach bezorgt de consument graag een brede glimlach en de radiocommercial begint dan ook met absurdistische humor. “Papa, waarom laten we mama hier achter?”, zegt een geëmotioneerd kinderstemmetje.

Mama blijkt niet meer in de auto te passen door de vele aankopen die gedaan zijn… Hornbach verontschuldigt zich voor de overvolle auto, maar niet voor de 120.000 artikelen in het assortiment.

Consumenten waarderen deze manier van radioreclame maken en zij verkiezen Hornbach dan ook tot beste radiocommercial in het derde kwartaal van 2017. Hornbach was radioadverteerder van het jaar in 2013.

Peugeot
Ook Peugeot gebruikt humor voor attentiewaarde en krijgt hiervoor eveneens waardering van de luisteraar, met name in de leeftijdsgroep 30-49 jaar. Iemand leent een Peugeot om even thuis te checken of het gas nog aan staat. Begrijpelijk, want iedereen wil wel in een nieuwe Peugeot rijden. Alleen blijft deze lener meer dan een week weg en dus wil de eigenaar hem wel graag terug.

Deze radiocommercial is onderdeel van een serie met verschillende versies. Deze versie springt er in de oren van het Nederlands publiek uit en gaat door naar de finale van de RAB Radio Advertising Awards in juni 2018. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten