De tv-commercial Haribo ‘wint’ met 51 procent van de stemmen de Loden Leeuw 2019. In de studio waren ook Hornbach en Lampdirect aanwezig, zij kregen te horen dat ze de ‘prijs’ niet gewonnen hebben. Marijke Helwegen werd maandagavond verkozen tot irritantste BN’er in een reclame.
‘Het is een reclame die wij ook internationaal gebruiken, hij is heel succesvol, en heeft prijzen gewonnen in Turkije en in Engeland’, aldus Haribo. ‘Maar ja, we weten: sommige mensen vinden ‘m leuk, andere vinden ‘m minder.‘
Irritantste BN’er naar Marijke Helwegen
Marijke Helwegen was altijd dóódsbang voor inbrekers, zelfs met inbrekerverschrikker Sjors naast haar voordeur. Tegenwoordig vindt ze soelaas in een anti-inbraakstrip van Secustrip, waar ze met overdreven enthousiasme over vertelt. Dit enthousiasme valt niet in de smaak bij de stemmers voor de irritantste BN’er, waarvan 45 procent op Helwegen stemde.
Sjaak Swart wist met zijn matige rapoptreden voor Toto een tweede plaats te bemachtigen, met 29 procent van de stemmen. Ook genomineerd was Paul Haenen, die met zijn optreden voor Pricewise 26 procent van de stemmen wist te bemachtigen.
Loden Radioleeuw
Tijdens de Radio-uitzending van zaterdag 7 december wordt bekendgemaakt welke radiocommercial dit jaar een Loden Leeuw uitgereikt wordt. [Radiowereld.NL]