Somertijd best beluisterde middagshow in doelgroep 30-59 jaar

De Radio 10-middagshow ‘Somertijd’ verovert voor het eerst het marktleiderschap in haar kerndoelgroep 30-59 jaar. Met een marktaandeel van 15,3% in de meetperiode okt-nov ’20 laat het team van Rob van Someren alle concurrenten tussen 16.00 en 19.00 uur achter zich.

Somertijd best beluisterde middagshow in doelgroep 30-59 jaar Ook het marktaandeel van Radio 10 als geheel zit in deze doelgroep in de lift.

De zender laat al het hele jaar een stijging zien ten opzichte van 2019 en weet nu een marktaandeel van 12,9% in 30-59 jaar te behalen.

Dit blijkt uit de vanmorgen door NLO/Gfk gepubliceerde luistercijfers op Radio.NL.

Roland Snoeijer, Radio Director Radio 10: “Ook in deze lastige Coronatijd slaagt het team van ‘Somertijd’ er in om luisteraars lachend de werkdag te laten afsluiten, dag in dag uit. We zijn heel trots dat juist in deze periode meer mensen dan ooit zijn gaan luisteren naar ‘Somertijd’ en dat het de best beluisterde middagshow is in onze doelgroep.

Daarnaast ben ik ook trots op het hele team van Radio 10. Afgelopen meetperiode wisten we opnieuw ruim 2.1 miljoen luisteraars per week te bereiken en te groeien in de doelgroep 30-59 jaar. Iets wat we al het hele jaar laten zien. Een groot compliment aan iedereen voor en achter de schermen.” [Radiowereld.NL]
Foto: Radio 10