Het radiomerk WSFM verdwijnt na ruim 30 jaar uit de ether van het Australische Sydney. Eigenaar Australian Radio Network (ARN) heeft bekendgemaakt dat het station vanaf januari 2025 verder gaat als Gold 101.7.
ARN wil met de naamswijziging een jonger publiek van 25-54 jaar aanspreken en tegelijkertijd de trouwe luisteraars van het station behouden. Het station wordt in lijn gebracht met zusterstation Gold 104.3 in Melbourne. Tegelijkertijd zet ARN een nieuwe stap in de verdere uitrol van landelijke merken, zoals het eerder al deed met KIIS in Sydney, Melbourne en Brisbane.
Onder leiding van ochtenddeejays Brendan ‘Jonesy’ Jones en Amanda Keller in Sydney en Christian O’Connell in Melbourne wil ARN beide stations vanaf volgend jaar een dynamische nieuwe look en een fris nieuw on-air geluid geven.
De pay-off van beide stations wordt gewijzigd ‘Beter Music and More of it’ in ‘Just Great Songs’. Op de playlist staan tijdloze klassiekers van Tina Turner, Europe, Madonna, The Beach Boys, Queen en Kiss, alsmede recentere hits van Pink, Bruno Mars, Katty Perry en Adele.
Het besluit om WSFM om te dopen volgt kort na het nieuws dat het station de koppositie van populairste station op FM heeft afgesnoept van zusterstation KIIS 1065. De ochtendshow is de op een na populairste op FM en de derde van de stad.
De geschiedenis van WSFM gaat terug naar 1978, toen het als 2WS van start ging op de middengolf. Begin jaren ’90 verhuisde het station naar FM en werd de naam via 2WS FM gewijzigd in WSFM. [RadioWereld.NL]