Herman den Blijker is het nieuwe boegbeeld van Hak. De kok prijst de bonen aan, volgens Den Blijker ‘een veelzijdige krachthap verpakt in een dun schilletje’.
Herman den Blijker is het nieuwe boegbeeld van groentefabrikant Hak. De Rotterdamse kok prijst vanaf woensdag de bonen van het merk aan. “Het is eenvoudig, puur en eerlijk eten, vaak van dichtbij. Dat past bij mij”, zegt Den Blijker in een verklaring over Hak.
Bonen liggen de Rotterdammer nauw aan het hart. “Je zou kunnen zeggen dat het net groenten, granen en vlees in een zijn. Een veelzijdige krachthap verpakt in een dun schilletje. Je kunt met bonen in de keuken echt je lol op, want er is veel variatie mogelijk.”
Met de reclamecampagne treedt Den Blijker in de voetsporen van Ronald Koeman en Ilse DeLange. Koeman prees in 2013 de rode kool aan, DeLange maakte reclame voor appelmoes.
[NOVUM]