Top 2000 bereikt recordaantal Nederlanders

De Top 2000 heeft in december 10,8 miljoen mensen bereikt via de televisie, radio en internet. Dat zijn tweehonderdduizend mensen meer dan het jaar ervoor.

De vijftiende editie van de Top 2000 heeft in december 10,8 miljoen mensen bereikt via de televisie, radio en internet. Dat zijn tweehonderdduizend mensen meer dan het jaar ervoor, blijkt uit onderzoek van bureau RadioCall, kijkcijfers van SKO en internetcijfers van comscore DAx.

“Het is fantastisch dat we met deze muziekweek zo veel Nederlanders hebben geboeid”, zegt Kees Toering van Radio 2 in een verklaring. “De muziek uit de Top 2000 verbindt generaties, want het bereik bij jongeren en ouderen is ongeveer even hoog.”

Beeld en Geluid, waar de Top 2000 kon worden gevolgd, vestigde vorige maand een bezoekersrecord. Meer dan 23 duizend mensen gingen langs bij het instituut in Hilversum. Bohemian Rhapsody voerde voor de dertiende keer de Top 2000 aan.

[NOVUM]