Slam FM en 100%NL blij met nieuwste luistercijfers

Onderzoeksbureau Intomart GFK maakte afgelopen donderdag de nieuwe luistercijfers bekend over de periode mei/juni 2010. Met 33% groei ten opzichte van maart / april, heeft Slam FM inmiddels een marktaandeel bereikt van 2,4% in de doelgroep 10 jaar en ouder. Ook het marktaandeel van 100%NL is gestegen. Het marktaandeel gaat van 4,2% in april / mei naar 4,4% in mei/ juni 2010.

100%NL
“In vergelijking met 1 jaar geleden is de radiomarkt aardig in beweging. Steeds meer luisteraars maken de switch naar een ander radiostation en we zijn blij dat steeds meer luisteraars kiezen voor ‘De Muziek van Nederland’. 100% NL is duidelijk nog niet uitgegroeid”, aldus Algemeen Directeur Carlo de Boer.

Slam FM
Jacqueline Bierhorst, algemeen directeur: “We zijn blij met deze enorme groei. De 30 minuten non-stop tussen 9.00 en 17.00 uur slaat zichtbaar aan. Er wordt langer geluisterd en De Avondploeg is een hit onder jongeren met 15,2% marktaandeel. Vanaf september heeft Slam FM nieuwe verrassende acties in petto. We hebben er zin in”.

Slam FM richt zich op de groep 13 tot 35 jarigen en is met een gemiddelde leeftijd van haar luisteraars van 29 jaar het jongste landelijke radiostation. In deze doelgroep heeft het station een nieuw persoonlijk record gerealiseerd van 7% marktaandeel. [Radiowereld.NL]