De kerstperiode komt er weer aan en dus gaan inwoners van het Verenigd Koninkrijk weer massaal kerstinkopen doen. En daarom is er een nieuwe radiocampagne voor Digital Radio, zoals DAB in het Verenigd Koninkrijk gepromoot wordt, gestart. Dit keer is Suzi Perry, presentatrice van Formule 1 op de BBC, aangetrokken als stem.
Omdat 40% van de DAB-radio’s tussen oktober en eind december verkocht worden en veelal als kerstcadeau gegeven worden, is afgelopen vrijdag een nieuwe campagne gestart. Daarbij is de vaste pay-off “If you love radio, go digital”, tijdelijk vervangen door “If you love radio, give digital”. In de campagne wordt gewezen op de bedieningsgemak en het ruime aanbod aan radiostations via DAB. Ook wordt onder de aandacht gebracht dat er ook DAB-autoradio’s zijn.
De spotjes voor Digital Radio zijn op een groot aantal radiostations van de BBC en vrijwel alle commerciële radiostations die ook via DAB uitzenden te horen. Voor de radiostations die uitsluitend via DAB uitzenden is er een aparte spot gemaakt.
Voor de kerstcampagne heeft Digital Radio UK, verantwoordelijk voor de promotie van DAB, ook een nieuwe stem aangetrokken. De campagne is namelijk ingesproken door Suzi Perry. Deze naam zal in eerste instantie bij weinig Nederlanders een belletje laten rinkelen, maar bij racefans is zij een stuk bekender. Perry is namelijk presentatrice van Formule 1 op de BBC. Sinds deze sport in Nederland door de betaalzender Sport 1 wordt uitgezonden, wijken vele Nederlandse kijkers regelmatig uit naar de BBC, waar de sport nog gratis te volgen is.
Voordat Perry presentatrice van Formule 1 werd, was ze 13 jaar lang het gezicht van de MotoGP op de BBC. Ze is getrouwd met de Nederlandse zakenman Bastien Boosten.
Het aandeel van digitale radio groeit gestaag in het Verenigd Koninkrijk. In Londen, waar meer dan 60 radiostations via DAB te ontvangen zijn, luistert nog maar 30% uitsluitend naar analoge radio. [Radiowereld.NL]