Intomart Radio Luistercijfers
De meest recente luistercijfers van het Continu LuisterOnderzoek (CLO) over de periode Mei – Juni 2003 zijn bekend gemaakt.
Het Continu LuisterOnderzoek wordt door Intomart in opdracht van Publieke omroep, STER, ORN, SkyRadio, Radio 538, Radio 10FM, NoordzeeFM, YorinFM, ClassicFM, Arrow Classic Rock en CRN allen verenigd in de Stichting PRE, en Business Nieuws Radio, Radio Nationaal en KinkFM.
Het luistergedrag is gemeten gedurende een periode van acht weken in mei en juni 2003. Dit resulteert in een reportage die is gebaseerd op een landelijke representatieve steekproef van 9.632 respondenten van 10 jaar en ouder.
De markt deel ontwikkeling van de landelijke publieke zenders, publieke regionale zenders en de landelijke commerciele zenders in bovenstaande staande figuur weergegeven (hele week; 07.00 – 24.00 uur).
Luisterdichtheden en marktaandelen.
De gemiddelde luistertijd per dag (personen 10+ jaar) bedraagt in het tijdvak 07.00 – 24.00 uur, 2 uur en 55 minuten. De gemiddelde luistertijd is daarmee 6 minuten korter dan in april – mei 2003.
Onderstaande overzicht geeft de gemiddelde luisterdichtheden, alsmede de marktaandelen van alle zenders over de maanden mei en juni (hele week 07.00 – 24.00 uur). Ter vergelijking worden de gemiddelde luisterdichtheden en marktaandelen van alle zenders voor de periode april – mei 2003 in dit zelfde tijdvak vermeld.