Paul Rosenmöller gaat bij de Ikon werken, vóór de camera’s. De voorlopige titel van zijn programma: Advocaat van de Duivel. Het wordt een oefening in bescheidenheid. Overigens denkt Paul Rosenmöller (47) dat niet híj, maar de kijkers het meest zullen moeten wennen aan zijn nieuwe rol als tv-presentator.
Als leider van GroenLinks was het Rosenmöllers beroep om zo vaak en zo veel mogelijk met zijn mening op de voorgrond te treden. Straks gaat het om zijn gasten, niet om hem.
Lees verder
Onderuit op de bank liggen zappen, is passé. Met de programma’s van zijn twee jaar jonge bedrijf Eyeworks wil Reinout Oerlemans – acteur, presentator en nu producent – kijkers televisie laten beleven als een actief medium. ‘Nederlandse televisie is iets om trots op te zijn.’
Lees verder
Van sportfanaat tot modekoning. Humberto Tan (37) blijkt met evenveel vuur te kunnen praten over een subtiel stiftballetje als over de romantiek van een manchetknoop. Deze week lanceerde de presentator zijn eigen kledinglijn: Humberto.
Lees verder
Jongeren zijn een lastig te duiden doelgroep. Sommige merkprodukten blijven ondanks peperdure reclamecampagnes ‘suf’, andere merken zijn plots helemaal ‘vet’, ‘cool’, ‘gaaf’ of ’tof’. Soms zelfs zonder dat de makers er iets voor hoeven te doen. Heineken probeert nu een brug te slaan naar de jeugd via een zelf opgezet tv-programma. En met succes.
Lees verder
De Bredase assuradeur Cor Bloks dreigt de voormalige TVGazet-redacteur Toine van Eekelen voor de rechter te dagen. Aanleiding is de uitspraak van Van Eekelen dat Bloks ‘de firma List en Bedrog in eigen persoon’ is.
Lees verder
Radio 1 wordt in Arnhem weggedrukt door sterke zenders van commerciële radiostations. Met name de zware zender van Yorin FM aan de Kema – toren in Arnhem is de oorzaak van de slechte ontvangst van Radio 1 in de ether in en om Arnhem. Dit stelt zendercoördinator Jan Westerhof van Radio 1 in een gesprek met De Gelderlander.
Lees verder
De nieuwe programmering die Radio West vanaf 1 april hanteert, heeft voor een forse terugval in luisteraars gezorgd. Dat blijkt uit de laatste cijfers van bureau Intomart.
Lees verder
“Dat we flink zouden duikelen in marktaandeel en luistertijd, stond van tevoren vast”, zegt hoofdredacteur Ron Fresen van Radio West in een reactie op de jongste luistercijfers van Radio West. “Ik ben er niet echt van geschrokken.”.
Lees verder
Het maken van ongeoorloofde reclame tijdens televisieuitzendingen is L1 duur komen te staan. Het Commissariaat voor de Media, dat toeziet op naleving van de reclameregels, heeft de provinciale omroep voor drie vergrijpen een boete opgelegd van in totaal 5500 euro.
Lees verder