Amerikanen kijken minder TV en internetten meer. I…

Amerikanen kijken minder TV en internetten meer. In Nederland is de invloed misschien nog niet zo goed te merken, maar uit Amerikaans onderzoek blijkt dat Internet inmiddels een flink deel van het TV-publiek heeft afgesnoept. Het gerenomeerde onderzoeksbureau Nielsen kwam vorige week met de kijkcijfers van de vier grote Amerikaanse TV zenders. Daaruit bleek dat de vier bijna één miljoen minder kijkers trokken dan een jaar daarvoor. Die ontwikkeling had zich de jaren daarvoor al ingezet. Het merendeel van de kijkers blijkt liever naar kabelzenders te kijken. Maar een belangrijk deel blijkt ook het internet te gaan verkennen. “We merken dat veel mensen op internet zitten en er steeds meer tijd besteden,” aldus de directeur van een groot mediabedrijf in Los Angeles. Volgens hem investeren daarom ook steeds meer bedrijven in reclamecampagnes via internet: “Steeds meer grote merken wagen de gok met internetadvertenties in de hoop dat ze de concurrentie een stapje voor blijven.”

Gerelateerde berichten