Nederlandse jongeren lezen steeds meer tijdschriften. Dat blijkt uit -de jaarlijkse oplagecijfers van de Nederlandse publieksen opinietijdschriften -en omroepbladen. Uit de cijfers komt naar voren dat de grootste oplagestijgers zich bevinden onder de jeugdbladen. Zo stegen de oplage van bladen als Power Unlimited, Break Out en Fancy met respectievelijk 35,12 en 10 %. Ook de glossy tijdschriften blijven het goed doen. Evenals vorig jaar zitten bijna alle titels in deze categorie in de lift. Opvallendste stijger is Beau Monde met een aanwas van 4I %. Het aantal verkochte roddelbladen bleef gelijk: wekelijks I.052.007. Privé blijft ondanks een lichte daling, de grootste met een oplage van 38I.8I7 stuks per week. Bij de vijf opininie weekbladen deden Elsevier en De Groene Amsterdammer het oed, De overige kenden een oplage daling. De gezamenlijke elf omroepbladen bleven nagenoeg gelijk. De toenemende belangstelling voor geldzaken blijkt onder meer bij het tijdschrift Beleggers Belangen, dat de oplage met 23% tot 41.109 exemplaren zag groeien. Het grootste tijdschrift is nog altijd de Kampioen van de ANWB (maandelijks 3.333.577 exemplaren) gevolgd door veronica met wekelijks 1.113.116 stuks. De oplagecijfers hebben betrekking op de meetperiode van juli I997 tot 30 juni 1998.