Het Algemeen Dagblad meldde deze week dat de jongs…

Het Algemeen Dagblad meldde deze week dat de jongste omroep van Nederland, BNN snel aan kijkdichtheid verliest. De start was overweldigend, maar na vier maanden hebben honderduizenden mensen BNN de rug alweer toegekeerd. De nieuwe programmering, die begin december is ingevoerd, slaat niet aan. Af- gelopen zondag trok ‘De zondagavond van BNN’ gemiddeld nog geen 700.000 kij- kers. Met de oude programmering, waarin een veel prominentere rol voor Bart de Graaff was ingeruimd, haalde BNN moeiteloos e e n miljoen kijkers of meer. BNN erkent het probleem dat “sommige nieuwe programma’s niet helemaal zijn geworden wat er van was verwacht”. Ook is al bepaald dat Bart vanaf half februari weer prominenter in beeld verschijnt en dat wordt teruggegre- pen naar de oude succesformule met veel kortere programma’s waarin ‘lang leve de lol’ centraal staat. ‘Superstage’, waarin twee Nederlanders worden gevolg tijdens een stage in het buitenland, is waarschijnlijk het beste voorbeeld van een programma dat zoals BNN het noemt “niet helemaal voldoet”. Het is een bewuste keuze van BNN om elke dertien weken met een nieuwe pro- grammering te komen. “De ene keer gaan we puur voor het vermaak, de andere keer kiezen we weer voor iets met meer inhoud. Dat blijven we zo afwisse- len”, aldus BNN (herbie)

Gerelateerde berichten