Het hing al een tijdje in de lucht en nu werd het …

Het hing al een tijdje in de lucht en nu werd het bevestigd door het station zelf. Radio Noordzee Nationaal (RNN) gaat z’n profiel wijzigen. De commerciele omroep was in de ‘luisterlijsten’ van het voorbije jaar wat blijven ‘hangen’. Daarom heeft men, na een uitgebreid marktonderzoek, besloten meer populaire Nederlandse muziek te draaien en af te stappen van de volkse pretplaten. De presentatoren zullen hun ‘interventies’ bovendien korter en krachtiger moeten houden. Als gevolg daarvan zullen een aantal ‘sterren’ een andere baan moeten zoeken. Conny Vandenbos (doordeweeks 14.00-16.00: praatprogramma met een bekende gast) en Albert Verlinden (zaterdag 10.00-12.00: de uit-agenda en een familie-spelprogramma) zijn de eerste ‘slachtoffers’. Ron Brandsteder stapt uit eigen beweging op (zondag 10.00-12.00 uur: o.a. toeristische tips). Daarmee hoopt RNN op een nieuw profiel dat beter zal aansluiten bij dat van Radio 3FM, Veronica FM en Radio 538. Officieel gaat het nieuwe RNN pas over enkele weken van start met een nationale campagne. Jerney Kaagman (ex-zangeres van de populaire zeventiger jaren Nederpop-formatie Earth & Fire), blijft de PR voor haar rekening nemen, terwijl Jeroen Flink z’n functie als manager behoudt. (mediavisie)