De publieke omroepen behaalden in week 40 gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 33%.
Nederland 1 haalde het hoogste marktaandeel op maandagavond (18%) door `Journaal 20.00 uur’, `Netwerk’, `Spoorloos’ en `In de clinch’.
TV2 haalde het hoogste marktaandeel op zondagavond (15%) door het `Journaal 20.00 uur’ en de uitzendingen van `Studio Sport’.
Nederland 3 haalde het hoogste marktaandeel op zaterdagavond (14%) door `Oppassen’, `Kopspijkers’, `Het Lagerhuis’, `Journaal 22.00 uur’, `Nova’ en `Studio Sport’.
RTL4 behaalde een gemiddeld marktaandeel van 17%, RTL5: 3%, Veronica: 14%, SBS6: 12%, Net5: 3% en Fox8: 2%.
Deze gegevens zijn afkomstig uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door bureau Intomart in opdracht van NOS, STER en IP. voor meer info kijk op bovenstaande adres. (NOS)