Marktaandeel publieke omroep: 36 procent

De publieke omroepen behaalden in week 41 gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 36 procent, meldt de NOS, onder verwijzing naar het Continue Kijkonderzoek. Dat is 3 procent meer dan in week 40. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP. Het aandeel van de zes grootste commerciele omroepen bedroeg 48 procent (51 procent in de vorige week).
RTL4 haalde een gemiddeld marktaandeel van 18 (17 procent in week 40), RTL5 van 3 procent (onv.), Veronica van 11 procent (14 procent), SBS6 van 11 procent (12 procent), Net5 van 3 procent (onveranderd) en Fox8 van 2 procent (onveranderd).
Nederland 1 haalde het hoogste marktaandeel op maandagavond (18 procent) met het Journaal 20.00 uur, Netwerk, Spoorloos en In de clinch. TV2 haalde op zondagavond het hoogste marktaandeel (21 procent) door het Journaal van 20.00 uur en Studio Sport, terwijl Nederland 3 21 procent noteerde op zaterdagavond (Oppassen, Kopspijkers, Het Laggerhuis, Journaal 22.00 uur, Nova en Studio Sport).
De toptien van best bekeken programma’s in week 41 aangevoerd door het 20.00 uur Journaal van de NOS op zondag 17 oktober. De kijkdichtheid van het journaal was 12 procent (3.1 m. kijkers), bij de commerciele omroepen haalde André van Duijn diezelfde zondagavond 16 procent (2.2 miljoen kijkers). Daar tussenin zat Studio Sport 1 met 17 procent en 2.4 miljoen kijkers.
De toptien met best gewaardeerde programma’s van de publieke omroep werd aangevoerd door de NPS met Het Klokhuis (8.1), Avro was in de week daarvoor lijstaanvoerder met 7.9 voor zowel Star Trek als Het Ziekenhuis. (Adfomatie)