De luistercijfers over de periode april – mei 2016 zijn dinsdag bekendgemaakt. En Radio Veronica en 100% NL zijn erg blij met deze nieuwe luistercijfers. Het marktaandeel van 100% NL is gestegen van 3,9% naar 4,3%. Het aandeel van Veronica bleef in de doelgroep 10+ op 4.7%.
Het marktaandeel van 100% NL is volgens het Nationaal Luister Onderzoek in de periode april-mei opnieuw gestegen. In een maand tijd groeide het marktaandeel in de doelgroep 10+ door van 3,9% naar 4,3%, een stijging van zo’n tien procent.
Algemeen Directeur Carlo de Boer van 100% NL: “De luistercijfer poll van onderzoeksbureau GFK laat zien dat Oranje toch nog scoort. De luistercijfers van 100% NL blijven namelijk stijgen, zowel in vergelijking met vorige maand als in dezelfde periode van vorig jaar.”
Radio Veronica
Het marktaandeel van Radio Veronica in de doelgroep 20-49 jaar is in de meetperiode apr-mei’16 gestegen ten opzichte van dezelfde meetperiode in 2015. Zo steeg het aandeel in de doelgroep 20-49 jaar van 5,2% naar 6,9%. Het marktaandeel in de doelgroep 20-34 jaar steeg van 4,3% naar 5,8% en in de doelgroep 35-49 jaar van 5,8% naar 7,6%.
Erik de Zwart, Station Director en deejay Radio Veronica: ”Fantastisch om te zien dat het marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar blijft stijgen… Onze luisteraars weten ons station steeds vaker te vinden en waarderen onze programmering, originele acties en initiatieven. Dit in combinatie met de op korte termijn betere ontvangst van Radio Veronica in sommige gebieden, verwachten we dat het marktaandeel blijft doorgroeien.” [Radiowereld.NL]