Quote Tijdschrift van het Jaar, VT Wonen wint Publieksprijs

Geen VNU-titel, maar Quote is verkozen tot Tijdschrift van het Jaar. De Publieksprijs van het Jaar ging naar VT Wonen, wel een uitgave van VNU Tijdschriften. One werd tot Lancering van het Jaar gekroond, Nieuwe Revu’s Hans Verstraaten (foto) werd Hoofdredacteur van ’99 en Jan Kuitenbrouwer van HP/De Tijd Redacteur van het Jaar (de enige inzending overigens). Telecombedrijf Ben won de titel Tijdschriftcampagne van het Jaar. Pieter Schol van Multi Magazines’ Rails werd uitgeroepen tot Artdirector van het jaar, John de Greef van Man tot Visualiser van het Jaar. Marketingmanager Winnie Moltmaker van VNU kreeg de onderscheiding Talent van het Jaar. De Mercurs werden donderdag, tijdens het tweede TijdschriftenGala in Huis ter Duin, in deze negen categorieën uitgereikt.

Het maandblad Quote, dat volgens de vakjury ‘na een decennium veelbelovend te zijn geweest, dit jaar duidelijk is doorgebroken’, ontvangt naast de Mercur ook de LOF-prijs, waaraan een geldbedrag van 25.000 gulden is verbonden. De strijd om de Adformatie Mercur Tijdschriftcampagne van het Jaar ’99 leverde zes nominaties op: Blue Band, Bavaria, Rover, Delta Lloyd, Ben en Randstad. Een eervolle vermelding kreeg de MG-advertentie van Ubachs Wisbrun. (Adfo)

Gerelateerde berichten