De STER zal geen zendtijd meer verkopen aan de Stichting Collectieve Promotie Geluidsdragers.
Eindelijk is men verstandig geworden, het is gewoon te absurd voor woorden dat de STER commercials met de dichtgenaaide monden laat zien. Mensen die dit zien, hebben namelijk al snel de AB ( afstandbediening ) in de handen en de conclusie is dat de resterende commercials niet gezien worden, de overige adverteerders worden dus zwaar gedupeerd.
De Reclame Code Commissie heeft een vrijblijvend negatief advies gegeven om de commercials te laten zien in de STER blokken.
De Stichting Collectieve Promotie Geluidsdragers verklaarde onlangs dat men de uitspraak van de Reclame Code Commissie naast zich neerlegt en gewoon doorgaat met haar campagne. De enige concessie die men wil doen is dat er geen spots meer voor 8 uur ’s avonds worden gepland om kinderen onder de 12 jaar te ontzien.
De Stichting Collectieve Promotie Geluidsdragers denkt dat alleen mensen onder de 12 jaar niet tegen deze afschuwelijke commercials kunnen, maar er zijn vele andere die hier ook niet tegen kunnen.
De Stichting Collectieve Promotie Geluidsdragers zal met deze actie geen echte vrienden maken, mocht de STER na acht uur s’avonds toch doorgaan, dan zullen de kijkcijfers zeker een klap krijgen, want wat gaat de kijker doen als men doorgaat met het uitzenden van dichtgenaaide monden, zappen.
Lang leve de AB, de afstandbediening. (M)