De publieke omroepen behaalden in week 04 gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel ’s avonds van 36 procent (35 pct in wk 03), dat van de zes grootste commerciële omroepen bedroeg 48 procent (onveranderd). Dat meldt de NOS, onder verwijzing naar het Continue Kijkonderzoek, dat wordt uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP. Genoemde percentages zijn onveranderd vergeleken met de week daarvoor.
RTL4 haalde een gemiddeld marktaandeel van 17 procent in week 04 (zelfde in week 03), RTL5 van 4 procent (onveranderd), Veronica van 9 procent (onveranderd), SBS6 van 12 procent (was11 pct), Net5 van 4 procent (was 5 pct) en Fox8 2 procent (onveranderd).
Buitenlandse zenders haalden in totaal nog een marktaandeel van 9.5 procent (8.7 pct) in week 04, video was goed voor 3.4 procent (onveranderd), terwijl regionale televisie 2 procent toevoegde (onveranderd).
Nederland 1 haalde in week 04 het hoogste marktaandeel op maandagavond (20 procent) door het Journaal 20.00 uur, Netwerk, Spoorloos, en Toen was geluk heel gewoon. TV2 haalde het hoogste marktaandeel op dinsdagavond (17 procent) door BZN ontmoet…, Love letters en TV show op reis. Nederland 3 noteerde 14 procent op dinsdagavond dankzij Twee voor twaalf, journaal 22.00 uur en Sportjournaal.
De toptien van best bekeken programma’s in week 04 wordt aangevoerd door het Journaal op zondag 30 januari bij de NOS (kijkdichtheid van 19 en 2.695 m. kijkers). Gevolgd door Spoorloos op de maandag (KRO) met, respectievelijk, 17 procent kdh en 2.345 miljoen kijkers. Wat kdh betreft staat 1 procent voor 141.200 kijkers vanaf zes jaar en ouder.
De toptien met best gewaardeerde programma’s van de publieke omroep werd aangevoerd door EO, dat ook de tweede plaats bezette. Niets te verliezen had een waardering van 8.1, Noordpoolgebied haalde 8.
Zoals bekend weigeren HMG en SBS om onduidelijke redenen de waardering van hun programma’s te laten meten. (Adformatie)