Publieke omroep 39 pct, commerciëlen 45 pct

In de periode 7 t/m 13 februari in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur behaalden publieke omroepen in de totale doelgroep van 6 jaar en ouder een marktaandeel van 39 pct, 4 pct minder dan in week 05.

Het gezamenlijk marktaandeel van de commerciëlen (RTL4 & 5, Veronica, SBS6, Net5, Fox8, TMF, KinderNet en Cartoon Network) steeg naar 45,1 pct, 2 pct meer dan in week 05. Dat meldt de NOS, onder verwijzing naar het Continu Kijkonderzoek, dat wordt uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP. De buitenlandse zenders scoorden gezamenlijk 12,4 pct; video had een aandeel van 3,4 pct.

RTL4 haalde in week 06 1 pct meer marktaandeel dan in week 05, namelijk 16,9 pct. RTL5 scoorde 3,1 pct. SBS en Net5 waren stabiel met respectievelijk 9,5 en 3,7 pct.

Veronica deed het iets beter dan vorige week, maar kwam niet verder dan 8,8 marktaandeel. Fox8 behaalde 2,1 pct marktaandeel. De marktaandelen van Nederland 1,2 en 3 waren achtereenvolgens 13,6 pct, 14,7 pct en 10,7 pct. (Adformatie)