FinanceTelevision (FTV) is dinsdag begonnen met financieel-economische tv-uitzendingen op internet. Via haar website www.financetelevision.nl zendt FTV vijf keer per dag gesproken journaals uit. Die frequentie gaat nog deze maand naar zes tot acht uitzendingen per dag. FTV, dat zich richt op beleggers, is een initiatief van Bank Labouchere, Money View Nederland en het Nederlands Omroepproduktie Bedrijf (NOB). Hoewel de naam anders suggereert, is FinanceTelevision alleen op internet te zien.
Naast beeldmateriaal biedt FTV 24 uur per dag geschreven nieuws, koersen, analyses en achtergronden. De zender belooft zoveel mogelijk live aanwezig te zijn bij bijvoorbeeld persconferenties en beursintroducties. Om inhoud te geven aan haar uitzendingen heeft FTV – zoals gebruikelijk in de nieuwe economie – samenwerkingsverbanden gesloten met onder andere Elsevier bedrijfsinformatie, koersenleverancier ActivePlus (BIS Benelux) en Alex, het beursordersysteem van Labouchere. Ook is er reeds een intentieverklaring getekend met Chello, de UPC-dochter dat breedbandinternet via de kabel aanbiedt. (ANP)