De reclamecampagnes van Volkswagen, ,,Van Lupo tot en met…” en van Monsterboard carrièresite, ,,Go!Go!Go!” hebben dinsdag de Gouden Effie gekregen. De prijs is de aanzienlijkste in de Nederlandse reclamewereld. Zilveren Effies gingen naar de campagne van Amstel Bier: ,,Amstel: uiteindelijk draait alles om vriendschap” en naar ,,Geef blinden iets om naar uit te kijken” van het Koninklijk Nederlandse Geleidehonden Fonds.
Ook twee telecommunicatiebedrijven zijn bekroond met een Zilveren Effie: Libertel met de campagne ,,Hallo Wereld” en Ben met de campagne ,,De groeten van Ben”. Voor de inzendingen van ,,Gewoon Knaks” van UNOX (met André Hazes); van Hallmark, ,,De kaart die je raakt” en van ,,Het verdriet van succes” van het Smartlappenfestival was een Bronzen Effie weggelegd. In totaal waren vijftien inzendingen genomineerd (ANP)