Uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS Ster en IP, blijkt dat de publieke omroepen in week 27 goed hebben gepresteerd.
De drie publieke zenders behaalden gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 37 pct. De commerciële zenders behaalden samen een gemiddeld marktaandeel van 43 pct.
Nederland 1 behaalde het hoogste marktaandeel op maandag- en woensdagavond (17pct), TV2 op dinsdagavond (20 pct) en Nederland 3 op zaterdagavond (14 pct). RTL4 en Veronica presteerden met respectievelijk 12 en 6 pct marktaandeel onder de maat. RTL5 deed het, mede dankzij de Wimbledon-verslaggeving, goed met 7 pct. SBS6, Net5 en Fox8 behaalden respectievelijk een marktaandeel van 11, 5 en 3 pct. (Adformatie)
Gerelateerde berichten
Martijn Middel in de middag op Kink FM
21 mei 2007
TV onderwerpen op Veronica
22 mei 2000
NLZIET breidt zenderpakket uit met NPO themakanalen
28 februari 2019
Meest gedraaide platen op de landelijke zenders in januari 2017
1 februari 2017
Nieuwe hitfeiten uit ‘Top 40 Hitdossier’
7 mei 2012
Marc van der Ree hoofdredacteur Hart van NL
5 januari 2007