Te koop, tegen elk aannemelijk bod: Radio Nationaal.
Radiostation met landelijke FM-dekking via de kabel, twee AM-etherfrequenties en een vaste schare luisteraars die houden van het Nederlandse lied.
Als Hilversum mijn artiesten niet draait, dan begin ik toch gewoon mijn eigen radiostation. Dat is ongeveer wat Riny Schreijenberg, de manager van onder meer Frans Bauer, Marianne Weber en Koos Alberts, gedacht moet hebben toen hij besloot zich op te werpen als geldschieter voor Radio Nationaal, een commerciële radiozender die sinds mei vorig jaar 24 uur per dag hoofdzakelijk Nederlandse muziek uitzendt.
Om aan zendfrequenties te komen nam Van de Schreijenberg het noodlijdende non-stop muziekstation Radio Hollands Glorie over, dat nauwelijks luisteraars had, maar wel nagenoeg landelijke FM-dekking via de kabel. Van een regionale zender huurde hij twee ongebruikte middengolffrequenties (1035 en 1332 AM) en in een leegstaande VPRO- villa in Hilversum (die naast Villa 65) bracht hij de studio’s onder. Radio Nationaal was geboren.