Aanstaande zondag, 11 maart, kun je een kijkje nemen achter de schermen van het landelijke jongeren station “Q The Beat 1224 AM”. Dit commerciële radiostation is overigens ook wereldwijd te ontvangen via het internet op www.QTheBeat.am met een gevarieerde mix van R&B en HipHop, ook wel “Urban” genaamd.
De reportage wordt 11 maart uitgezonden in het VPRO-programma “Zeven Dagen”, dat begint om 21.05 uur op Nederland 3.
De omroepmedewerkers zijn enige dagen op de voet gevolgd door camera’s; zo zijn er opnames gemaakt van een bezoek aan de Commissie Bouw, die de mogelijke alternatieven onderzoekt voor de frequentie-veiling. Bovendien worden de live programma’s op een realistische wijze in beeld gebracht.
Uit dit TV-programma komt onder andere duidelijk naar voren dat Q The Beat een andere visie heeft dan de andere omroepen op de aangekondigde frequentie-veiling.
Zo is er een opmerkelijk videodocument ontstaan. Op zich is het al uniek dat een publieke omroep een programma maakt over een commercieel radiostation. (M)