HET LAATSTE NIEUWS OP MAANDAG 28 MEI 2001

07.00 uur

Afgelopen woensdag liep de Tweede Kamer te hoop tegen het gebrek aan openheid op de tv-kabel, maar krap een jaar geleden ging de Tweede Kamer nog akkoord met een periode voor een monopolie van twee jaar.
Lees verder bij Planet

Het aantal nummers voor mobiele telefonie kan worden uitgebreid van de huidige 33 miljoen tot 76 miljoen,door ook de nummergroepen 063, 068 en 069 voor beschikbaar te maken. Het ministerie van Verkeer & waterstaat bereidt de vrijgave van 063 voor.
Lees verder bij Planet

In Belgie kunnen voortaan het ontbijtnieuws en de VTM-nieuwsflash van 18.00 uur bekeken worden op een pocket PC. Dankzij speciale software van de Leuvense firma Evisor worden de journaals automatisch gedownload van de VTM-website op je pocket PC.’
Lees Standaard verder

Buma/Stemra, de belangenbehartiger van dertienduizend Nederlandse componisten, tekstdichters en muziekuitgevers, vindt cd’s te duur worden. ‘Met een winkelprijs van boven de vijftig gulden zal de cd steeds lager op het wensenlijstje van de consument belanden’, waarschuwde directievoorzitter C. Vervoord dinsdag in een toelichting op het jaarverslag over 2000. Dat werkt volgens Vervoord in de hand dat de klant uitwijkt naar illegale alternatieven, zoals internet.
Lees verder in de Volkskrant

Nederlands bedrijf in MP3-oorlog. Niet gehinderd door miljardenbedrijven als TimeWarner, Vivendi Universal of SonyMusicmedia meent het Nederlandse bedrijfje soundstation12 zelf met een abonneedienst voor MP3-bestanden te kunnen komen.
Lees verder bij Planet

NBC laat kijker computer aan tv koppelen. Digital:Convergence brengt het principe van zijn CueCat, via streepjescodes en een scanpen iemand doorverwijzen naar een website, nu ook naar televisie. Wie :CueTV gebruikt en op televisie naar een programma of commercial kijkt, krijgt op zijn computer automatisch een webpagina te zien die meer informatie over het product of onderwerp biedt. Morgen start NBC een test met de :CueTV.
Lees verder in Emerce

De eerste keer is het een knappe jongeman uit de Griekse oudheid, gehuld in bijpassend tuniek, die het hart van een maagd wil bekoren door haar een zelf gebrouwen drankje aan te bieden. Maar ze trekt een vies gezicht, want ze wil iets anders. Daarna is het een middeleeuwse tovenaar, die hetzelfde overkomt met een jonkvrouw. Daarna een negentiende-eeuwse professor, die zijn verloofde het verkeerde drankje aanbiedt. En tenslotte komt er een hedendaags paar in beeld, dat gelukkig wel het juiste merk aan de lippen kan zetten. ,,Geef mij maar liever Hero”, zoals het onzichtbare koortje telkens zingt. Het filmpje dateert van omstreeks 1958
Lees verder in NRC

Het Nederlands Omroepproduktie Bedrijf (NOB) wil toch proberen een deel van zijn divisie Nieuwe Media te behouden. De directie van het facilitaire omroepbedrijf liet dinsdag weten versneld te willen komen tot een multimediaal distributieplatform. Vanuit het platform kunnen televisiebeelden bijvoorbeeld via internet en mobiele netwerken worden uitgezonden.
Lees verder in de Telegraaf

Gerelateerde berichten