De reclamecampagne ‘Lassie rijst, een veilig avontuur’ van reclamebureau Result DBB en opdrachtgever Douwe Egberts is dinsdag bekroond met een Gouden Effie, de belangrijkste onderscheiding in de reclamebranche.
Eén van de voorwaarden om voor de prijs in aanmerking te komen, is dat het effect van de aanprijzingen kan worden aangetoond. Zilveren Effie’s waren er voor Unox Cup-a-soup, Kip: variatie en lekker. Ook Stoppen met roken en Introductie Grolsch 2.5 Lemon kreeg een Zilveren Effie.
De campagnes van ‘Red Band Snoep’, ‘Zonder u valt niets te recyclen’, ‘Lotto, het grootste risico om miljonair te worden’, ‘Opeens heb je het. Je wordt conducteur’ en ‘Inventum. Ongemakken van deze tijd’ werden beloond met een Bronzen Effie.
De prijzen zijn dinsdag uitgereikt tijdens een bijeenkomst in de voormalige fabriek van Van Nelle in Rotterdam. Er waren tien campagnes genomineerd. (Nu.nl)